lørdag 23. juni 2012

Farvel 2


Litt av FLM 67Has kirkebygning.
Nå er vi kommet til Antsirabe, og har begynt å flytte inn og pakke oss ut i det som skal være hjemmet vårt det neste året. Det kjennes godt! Bilder og nærmere oppdateringer fra det kommer etterhvert.

De siste dagene i Tana gikk naturlig nok mye med til å si farvel. Tirsdag hadde jeg siste dag på Sekoly Fanantenana på 67Ha, og på onsdag var jeg innom for å si farvel med alle elevene, lærerne, kvinneforeningslederne, presten, kokkene, og så videre. Jeg trodde bare jeg så vidt skulle innom, ta alle i hånda og si takk for nå og farvel, men det ble mye større enn jeg hadde forventet! De kan virkelig det med å ta farvel her ute.

Sekoly Fanantenana - Håpsskolen
Veloma ôôô!

 
Ungene hadde laget tale og sang til meg
Lærerne, en av prestene, noen av prestekonene, og ledere fra kvinneforeningsgruppene.
Hvorfor er det flere prester og flere kvinneforeningsgrupper, spør du kanskje?
FLM 67Ha er antageligvis den lutherske menigheten med flest medlemmer i verden.

Se så fint de hadde pakket inn den ene gaven!
Tirsdag kveld spiste vi siste kvelds hos familien Bakke med Landy, ungene, Sitraka og Noeline (barnepasser og hushjelp), onsdag middag spiste vi middag med kollegaene på NMS-kontoret, og onsdag kveld spiste vi middag med to venner, Ingunn og Kenneth.

De fleste av disse menneskene kommer vi til å se en god del av til neste år også, men vi kommer nok til å savne dem og livet i Tana allikevel. Takk for i år, Tana!

Og apopos farvel til Tana - mon tro om ikke denne bloggen bør skifte navn? Noen gode ideer? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar