onsdag 11. januar 2012

Ukas overskrifter

Jeg har begynt i ny jobb! Dvs jeg er fortsatt volontør på Madagaskar for NMS, men den delen av jobben min som handler om å arbeide i en FLM-kirke, startet på tirsdag.

Tirsdag og torsdag formiddag har jeg nå begynt å jobbe på en fattigskole, og skal hovedsakelig ha "hobby"- eller formingstimer. Fattigskolen drives av den lokale FLM-kirka som heter 67 Hectar, og her er det undervisning fra 8 til 4 hver dag, med matpause midt på dagen. Det er, som navnet sier, de fattigste barna i bydelen som går her, de som ikke har råd til å gå på lokal skole.

Tirsdag hadde jeg de store, til sammen 49 fine barn i to grupper. Da klipte vi ut engler og stjerner i hvitt, gult og oransje, festet dem på tråder som vi igjen hang på en tråd på tvers. To fine, store bilder av Betlehemsmarka med engler og stjerner i alle former og fasonger! I dag skulle jeg gjøre det samme med de små, men kvinneforeningen i kirka skulle ha sin julefest i dag, og da skulle alle ungene en tur innom på festen / gudstjenesten og synge og lese opp dikt, så det ble ikke så mye tid til engleklipping.


Jeg har fått ny sveis! Det er heldigvis fortsatt litt igjen av mitt gamle hår, takket være iherdig innsats fra Maria Kristine, Irlin og Henriette. De stod i over to timer og halte og dro i de fem cm nærmest hodebunnen som fortsatt var tova, og selv om jeg er litt nummen i hodebunnen fortsatt er jeg veldig fornøyd med resultatet! Deilig å ha kort hår igjen. Nå er det bare å spare til bryllup i sommer hvor jeg og Marte skal være forlovere. Tror du det blir langt nok, Inki?


Marte gråt en krokodilleskvett da første fletta gikk

Litt om gangen




Tre gode hjelpere

Smerte...
Ferdig! Slitt, ødelagt hår, fullt av matolje.
Min nye sveis..? Nei?




Ut med olja og støv og lort som har samlet seg der siden mars. Mmmm.

Maria klipper - med papirsaks og børste! CRED!
Vi er i et nytt år! Rebekka og jeg har derfor hatt repetisjon av hva vi gjorde forrige halvår i RLE- og samfunnsfagstimene vi har hatt. Rett og galt, vei og trafikk, jødedom og islam, gutter og jenter, rettferdig/urettferdig, familie, Jesu fødsel, Gud skapte verden, og mye mer. Det er så gøy å se at hun husker så mye av det vi har gjort. Jeg har også rydda skikkelig opp på klasserommet, satt løse ark i mapper og fjerna fjorårets prosjekter. Nå ligger de her på gulvet hjemme hos oss og har akkurat blitt tatt bilde av. Vil du se littegrann av det vi har gjort?

Gud skaper verden


Vei og trafikk


Noen små har vært inne og klussa på den, men dere kan i hvert fall
se at Rebekka har lært hvilken vei Ø-mannen ser!


Siste prosjekt 2011. Rebekka sitt verk!

1 kommentar:

  1. Fantastisk, Sigrid! :) Ampelasoa be ianao, også med kort hår! :) Og om du ikke synes det er langt nok til bryllupet, kan du jo alltids kjøre hanekam; den likte jeg! ;) Gøy med ny jobb! Lykke til! Og sist, men ikke minst: hils Rebekka og si at hun er flink. Og så kan du gi deg selv en god klem fra meg! :)

    SvarSlett