søndag 21. oktober 2012

Byggeboogie

Det er på høy tid med et solid bildeinnlegg her på bloggen. Som en del kanskje vet har jeg, Kristoffer, ansvar for å følge opp byggearbeider her på tunet i år. Å se bygninger reise seg og forandre seg like foran øynene dine, kan inspirere noen og enhver til å gå i gang med husbygging. 

Foreløpig svinger jeg meg altså med letthet i jobben - å si at jeg har tyngde er foreløpig mildt misvisende. Men, som vi vet: man lærer så lenge man lever. Det er en dekkende beskrivelse av hverdagen her; stor er den mengden franske uttrykk og gassiske verb som jeg nå hører for første gang. Å ikke vite hvordan halvparten av dem skrives, ja det er i overkant forvirrende for en med tilnærmet fotografisk hukommelse, men det går da. Jeg får i alle fall glede av min forkjærlighet for formelle gassiske fraser og kronglete verbmoduser, i det jeg skriver notater til entreprenøren om vedtatte endringer på prosjektene. Stor stas!

Klikk på et bilde for å se en større utgave/ lysbildeserie!

Dette er allerede noen uker gammelt. 
Slik så det ut utenfor amerikaner-husene da. 

Slik så det ut før helga. Ting skjer!

Slik ser det ut fra andre etasje i det gamle gutteinternatet.

Det gamle gutteinternatet er også i endring. Dette er et par-tre uker siden.
Slik så det ut forrige uke.
Her er innsynet fra porten på fredag som var. Taket er alt på plass på  deler av tilbygget.

Denne sjeldne utsikten over "Radiotoppen" finner du på et stillas i den nye tredjeetasjen på gutteinternatet.
Til uka legges taket også her. Etasjen skal romme en sovesal. 

Utsikt bort til amerikanerhuset som får ny beskyttelsesduk
for å hindre vann å trenge inn i det nye museet som skal være der. 

Taklegging på gutteinternatet. Sanatoriet i bakgrunnen. Sjeldent utsyn!

HMS er relativt. 

"Chalet" (ex-internatet) sett fra oven! Jakaranda-blomstring til høyre. 




Mellom de to amerikanerhusene skjer det store forandringer. Her skal det bygges inn.
Verandaen bevares, men trappa er borte. 

Veggene i nybygget reiser seg alt. 

Også inne i den gamle amerikaske skolen er det forandringer. Noen dører mures igjen, andre flyttes.
Gulvet er fjerna fra det som inntil nylig fungerte som barnehage og kapell. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar